Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 21:24

Школа Лідерів

Меню сайту
Категорії розділу
Орієнтир на успіх [2]
Молодші школярі (6-10 років) [2]
Тінейджери (11-14 років) [1]
Старшокласники (15-17 років) [1]
Наше опитування
Чи порадите Ви цей сайт знайомим?
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Орієнтир на успіх

Як виростити генія і не згубити дитинство?
Кадр перший. "Подивися уважно, - говорить тато 11-місячному малюкові, - Це винищувач марки Mirage що випускається фірмою Dassault". Дитя, що сидить на підлозі, уважно слухає батьківський голос. Цей «просунутий» татко займається з дитиною за системою Глена Домана. Головне в цій системі - постійні заняття з дитиною за картками виписаним зі світової енциклопедії. І на картках, як ви вже зрозуміли, не просто дядько, а, наприклад, перший президент Америки Джордж Вашингтон. Прихильники Домана і сам автор запевняють, що завдяки цим карткам батьки закладають в мозок дитину величезні енциклопедичні знання, які потім "спливають" просто на автоматі...
 
Кадр другий. Шістнадцять років опісля цій же дитині показують картку цих же літаків. "Поняття не маю, що це таке, - басить підліток. - Вперше це бачу". Так чи коштує гра свічок?
 
Термін "ранній розвиток дитини" з'явився порівняно недавно. У Росії першими експериментаторами була сім'я Никітіних. У Америці велику популярність знайшла система Глена Домана, в Італії - Марії Мантессорі, в Японії - Масару Ібука. Всі ці гідні люди сходилися в одному - що існуюча система освіти в корені невірна. Якщо з дітьми не займатися з найперших днів життя, то потім буде пізно. І ось немовлятам розповідають світову історію, учать іноземним мовам, розповідають, як правильно скласти дроби. Скептики іронічно посміхаються і з піною у рота доводять абсурдність і навіть шкоду всіх цих дій. А дітвора у таких батьків демонструє перед камерою знання Шекспіра в 5-річному віці, складає "мама" з кубиків Зайцева в сім місяців, грає на скрипці в три роки... Геніальність або дресирування?
 
Всі базові ідеї раннього розвитку будувалися на одному факті - мозок людини росте і розвивається тільки в найранішому дитинстві. Якщо бути точніше, то до трьох, іноді п'яти років. І якщо у цей період не пояснити дитині, хто такий перший президент Америки, то потім це ж саме в нього доведеться вдовблювати довго і наполегливо. Інакше кажучи, п'ятилітка завжди легше навчити ніж шестирічок, чотирьохліток - ніж п'ятиліток, триліток - ніж дволіток і так далі. Останнім часом у величезній кількості почала з'являтися література про те, що саме слухати і що саме читати вагітній жінці, щоб її дитина народилася розумною.
 
Проте останнім часом найбільші західні учені стали говорити про те, що мозок людини може рости і розвиватися все життя! Але! Буде це робити тільки при визначених умовах. Чи означає це відкриття кінець теоріям раннього розвитку?
 
Зовсім ні. Просто підходити до них, як і до всього решта в цьому життю, треба з позицій здорового глузду.
 
АКТИВНЕ ІГРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВПЛИВАЄ НА МОЗОК
Факт. Науково доведений на щурах. У тих тварин, яким поставили яскраві красиві будиночки, повісили кільця, поставили лабіринти, об'єм мозку збільшився на 25%! Те ж саме, як вважає наука, відбувається і з людиною. Купуючи дитині красиві, такі, що розвивають уяву іграшки, ви не просто так витрачаєте гроші, а вкладаєте їх у вирощування генія. Пам'ятайте тільки, що немає сенсу купувати іграшки і зберігати їх в коробці під замком (раптом дитина поламає?). Ваше завдання забезпечити вільний доступ до цих іграшок для дитини. Щоб дитина з найранішого дитинства сама могла вибирати чим зайнятися. У ідеалі в дитини повинні бути:
- фарби (для зовсім маленьких існують пальчикові фарби їстівні), пластилін, кольоровий папір, безпечні дитячі ножиці, клей
- конструктори
- м'ячі
- спортивний куточок (гора, шведська стінка, гойдалки, батут мати)
- рольові набори (кухні, лялькові будиночки для дівчаток; гаражі майстерні для хлопчиків)
- музичні інструменти (барабан, дзвіночки, бубен, дитячі синтезатори)
- м'які іграшки (тільки не треба з ними переборщувати, рівно як і не треба давати їх дітям до року)
Повірте, немає дітей, які б не любили грати, проте є діти, яких цьому не вчать батьки. Так-так, іграм теж треба вчити. Показати як, пограти трохи разом, похвалити за результат. І ось вже ви спокійно читаєте книгу, а дитина четверту година возиться в кімнаті, знаходячи собі заняття і, найголовніше, розвиваючи мозок. До речі, найоптимальнішу з цієї точки зору організацію дитячого простору можна знайти в роботах Марії Мантессорі. Основний акцент вона зробила на зони: спортивна, сенсорна (тут повинні бути предмети різної фактури, вода, масажні м'ячики, коробочки з різними запахами і так далі), ігрова.
 
ЧИМ РАНІШЕ ПОЧАТИ ВЧИТИ ДИТИНУ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ, Тим краще Не зовсім факт. Більшість дитячих психологів схиляються до того, що мінімальний вік, коли потрібно учити дитину іноземним мовам - 5-7 років. Тобто не раніше, ніж дитина впевнено заговорить на рідній мові. Тим часом прихильники теорії раннього розвитку радять учити іноземну з пелюшок. Хто має рацію? Вже відомо, що дитина, яку намагаються відразу з народження навчати двом і більше мовам, починає говорити пізніше своїх однолітків. Це зрозуміло. Прагнучи до білінгвізму батьки дуже перенавантажують мозок малюка. І дитина ніяк не може розібратися із словами, пропозиціями і так далі. Деякі психологи запевняють навіть, що кращий вік для вивчення іноземних мов -14 років.
Порада від дитячого психолога: якщо вам вже так хочеться почати вивчати іноземну мову з малюком із самого дитинства, то обмежтеся одним дитячим віршем. Але так, щоб цей вірш, як мовиться, від зубів відскакував. На цей вірш потім вже в 14-16 років ляже вся база іноземної мови.
 
ЧИМ БІЛЬШЕ ДИТИНІ ПОКАЗУВАТИ КАРТКИ, ТИМ БІЛЬШЕ ЗАПАМ'ЯТАЄ.
 Ви пам'ятаєте перший кадр? Так от, судячи з усього, немає сенсу мучити немовлят всесвітньою енциклопедією. Найбільший мінус теорії Глена Домана - це зведення ролі дитини з творця (як у Мантессорі) до слухача. Замість того, щоб пограти з дитиною в хованки, батько-"домановец" наполегливо показує картки.
Проте щось можна узяти і звідси. Нескладні картки із знайомим предметом і його написанням допоможуть вашій дитині не тільки поповнити словесний запас, але і раніше почати писати. А п'ять хвилин в день для гри в лото - суцільне задоволення для малюка.
 
ЯКЩО ДИТИНІ ВКЛЮЧАТИ КЛАСИЧНУ МУЗИКУ, ТО ВОНА ВИРОСТЕ ГЕНІЄМ.
Доведено, що музика Моцарта (і лише його) активізує мозкову діяльність людини. Тобто людина, що послухала Моцарта, перед контрольною вирішить більшу кількість завдань, ніж людина, що не слухала музику. Це факт. А вже як ним розпорядитися - ваша справа. Але пам'ятайте - з музикою теж не все просто. Японець Масару Ібука, чия книга "Після трьох вже пізно", розходиться величезними тиражами, попереджав - якщо у матері немає слуху, краще не співати колисанки немовляті. Інакше у дитини теж не буде слуху. І зламати цю запрограмовану закономірність зможе лише дуже хороший психолог, що зумів переспівати людині фальшивий мотив. Це, по-перше. По-друге не експлуатуйте всього одну музичну іграшку з одним і тим же мотивом. Особливо це стосується численних підвісок для ліжечка. І не забувайте, що музика (особливо для маленьких дітей) не повинна бути дуже гучною. Це відноситься і до музичних інструментів.
 
ЗАЙМАТИСЯ СПОРТОМ ВДОМА ЗОВСІМ НЕ ОБОВ'ЯЗКОВО.
Велика помилка. Дуже важливо, особливо в умовах нашої зими, коли більшість маленьких дітей сидять по хатах, дати дитині можливість багато рухатися. Ось навіщо і потрібні різні спортивні комплекси або просто рухомі ігри. Повірте, це куди важливіше, ніж іноземна мова або енциклопедичні знання. Тим паче, що дитячі психологи говорять про обов'язкову наявність вдома шведської стінки. Виявляється, можливість лізти вгору у дітей стимулює не просто розумові здібності, але і віру в себе. Хто б міг подумати, що купуючи дитині сходи, ви стимулюєте розвиток лідера?
 
ТЕЛЕВІЗОР І КОМП'ЮТЕР ШКІДЛИВІ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я!
Цікаво, а що говоритимуть наші діти років через тридцять? "Негайно відійди від машини часу і посидь, хоч телевізор подивися"? А наших батьків бабусі-дідусі ганяли за те, що вони читали книжки. Я хочу сказати, що звичайно, 12-годинне сидіння за комп'ютером може натомити очі і зіпсувати зір. Але і 12-годинне читання книг - шкідливо для очей. Отже не треба панікувати і корити себе за покупку чергової комп'ютерної ігри. Просто спробуйте розподіляти час і вчасно виманювати юного комп'ютерника на технічні перерви. І поклопочіться про хороше освітлення і хороший стілець-крісло, щоб уникнути сколіозу.
 
Підводячи підсумок, хочеться підкреслити два правила:
1. Набагато краще переборщувати з методиками раннього виховання, ніж не займатися з дитиною зовсім.
2. Якщо стоїть вибір між уроком гри на скрипці і прогулянкою то вибирати треба друге. Для здоров'я корисно. А здоров'я як відомо, потім ні за які гроші не купиш.


Джерело: http://іноземн, музика, сорт, розвиток, комп'ютер, телевізор, виростити, ранній
Категорія: Орієнтир на успіх | Додав: for_children (02.02.2010) E
Переглядів: 1387 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Sergder  
0
<a href=http://zmkshop.ru/novosti/proizvodstvennoy-ploshchadkoy-zavoda-otgruzheny-kabelnye-estakady/>виды кабельных эстакад</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz